13.4.12

Aleviler neden namaz kılmazlar?

Makalenin gidişatı açısından öncelikle şu açıklanmalıdır, Aleviler, sabah, öğle ve akşam olmak üzere Niyaz ederler ve bakın 'Namaz' kelimesi neyin tekabülü ona bakalım:

''Namaz'' kelimesinin kökenini incelediğimizde Farsça bir kelime olduğu dikkate çarpacaktır. Alevilik inancına göre; Hz. Muhammed (s.a.v) ve Ehlibeyt'i 'günümüzde ki ritüellerle' ibadet etmezlerdi. 'Salat' ederlerdi. 'Salat' kelimesi Arapça kökenli olup, ''rahmetle dua etmek'' anlamına gelmektedir. Hz. Peygamber ve Ehlibeyt'i, Salat'larını yani duazlarını aşağıda ''NİYAZ'' başlığında belirttiğimiz üzere yapmışlardır.
Namaz olgusu, Abbasiler döneminde Caferil Mensur'un o zamanın kendi taraftarı alimlerini toplayıp, icimai ümmet heyeti tarafından ''namaz ritüellerini''oluşturmuş ve günümüze kadar gelmiştir.

Hz. Ali, lansedildiği gibi camii'de(!) öldürülmemiştir!

Aksine evden çıkarken Abdurrahman b. Mülcem tarafından kapı eşiğinde zehirli bir kılıç ile yaralanmış ve daha sonra şehit olmuştur. Ayrıca Camii denilen ibadethane, yine Abbasiler döneminde oluşturulmuştur. (şuan ki Minareler Abbasiler döneminde inşaa edilmiştir) Hz. Peygamber döneminde, mescidler vardı ve bunlar tipik ev oluşumlarıydı. Ev tipi mescidlerde yürütülen cemler ve niyazlar o dönemden bu zamana kadar korunmuş ve hala Aleviler tarafından sürdürülmektedir.

Kısacası Aleviler, günümüz tabiriyle 'namaz' kılmaktadırlar. Fakat, adı Alevilik Erkanı'na göre Niyaz olan bir ritüeli ifşa etmektedirler.

Anlamakta zorluk çekenler için şöyle denilebilir:  'Aleviler namaz! kılarlar'


Niyaz:

Alevilikte sabah, öğlen, akşam olmak üzere aşağıdaki erkan ile niyaz/salat/dua'ya durulur. (2 secde edilir)

Bismisah Allah Allah, Ya! (Imam Ali, Imam Hasan, Imam Hüseyin, Imam Zeynel Abidin, Imam Muhammed Bakir, Imam Cafer Sadik, Imam Musa Kazim, Imam Ali Riza, Imam Muhammed Taki, Imam Ali Naki, Imam Hasan Askeri, Imam Muhammed Mehdi), Estafurullah, estafurullah, estafurullah. Eger benim elimden ve dilimden ve gözümden ve kulagimdan ve ayagimdan ve cemii azalarimdan, bilip bilmeyip senin rizana muhalif isledigim kelime-i küfür, sirk, hata ve isyan her ne ki sadir olduysa, ben onlarin cümlesine tevbe ettim, rücu ettim, pisman oldum, bir daha islememesine azmi cezmettim. Peygamberlerine ve Ademe inandim ve iman getirdim. Dilim ile ikrar, kalbim ile tasdik ettim. Haktır ve gerçektir. Asla sek ve süphem yoktur.

                 Bismişah ALLAH ALLAH.      (KUR'AN'DA Kİ DUALAR OKUNUR)


Kaynak: Kırklar Cemevi / Baki Güngör Dede

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder